Clarisonic Mia

Jag läste nyss om Clarisonic Miaden här bloggen och jag blev nyfiken på vad det kunde vara eftersom jag aldrig har hört talas om den förut, vet inte hur vanlig den är i Sverige och Finland men i USA verkar den vara väldigt omtalad.

Clarisonic Mia är tydligen en slags elektrisk rengöringsborste som man skall använda varje dag när man rengör huden, huden sägs bli bättre rengjord och enligt vissa så skall denna kunna förbättra huden väldigt mycket. Den påstås både göra huden renare och ge den mer lyster, detta med hjälp av ett roterande och vibrerande borsthuvud.

Så här står det om den på Clarisonics hemsida:

The Sonic Skin Cleansing System uses a patented sonic frequency of more than 300 movements per second to clean, soften and smooth skin. In just 60 seconds, the brush gently, yet thoroughly removes 6X more makeup and 2X more dirt and oil than manual cleansing alone. Removing these impurities has been shown to allow a 61% better absorption of Vitamin C, and better prepares skin for other products.

makeupalley har den fått ett bra betyg och också om man kollar på en del av videorna på youtube verkar många ha positivt att säga om den.

Det låter ju som en ganska intressant grej även om jag är lite tveksam till den. Jag menar, sliter det inte på huden att skrubba den varje dag med den här borsten? Dessutom är den väldigt dyr, kostar runt 100 €, och det finns en hel del liknande skrubborstar som inte är lika dyra, som den här t.ex., har ännu inte riktigt förstått vad som skiljer Clarisonic åt från andra skrubborstar.

Vad tror du om den här? Är det någon som testat?

Kommentarer
Postat av: Ninni

Den där ser jag överallt nu på olika websidor, som du säger så tror inte jag heller att det kan vara nyttigt att använda den varje dag dock.

2012-01-05 @ 19:20:10
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Emma

Jag skulle inte våga testa... Det är nog inte speciellt bra för huden :(

2012-01-05 @ 20:39:25
URL: http://Emma-ls.blogspot.com
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Låter spännande, men jag tänkte samma sak som dig - känns som att det borde slita väldigt på huden? Penetrerar den huden på något sätt så produkterna gör större nytta eller? Nah.. jag känner mig inte övertygad så jag fortsätter nog med vanlig skrubb ett tag till :)

2012-01-05 @ 22:12:14
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ninni: Kanske det bara är jag som missat den. ;) Tror inte riktigt heller på att det är så bra att skrubba huden så ofta.



Emma: Jag tror inte det blir att testa för min del heller. :)



Mona: Enligt hemsidan så skall Clarisonic få produkterna man använder efteråt att tas upp effektivare och på så sätt sägs den maximera effekten man får med sina produkter.

Även om vissa saker med den låter bra så tror jag nog att jag också fortsätter med vanliga skrubbar, är precis som du lite tveksam till den. :)

2012-01-06 @ 09:17:39
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Estelle

Absolut inget för mig!

Känns inte som en bra grej i längden alls, att skrubba och hålla på gör ju att huden blir känsligare från alla yttre påfrestningar och skadar hudens egen skyddsmanteln syramanteln.

Är mest av allt inne på Dr Hauschka och deras filosofi sedan ett tag och enligt dem ska man inte skrubba huden över huvudtaget.

2012-01-06 @ 12:55:59
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag skulle inte rekommendera den...

Att mekaniskt skrubba huden varje dag sliter definitivt på huden. Det kanske inte syns när man är ung, men skador i huden visar sig oftast senare i livet.

2012-01-06 @ 17:07:47
URL: http://beautyandnature-sweden.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Estelle: Ja det var ungefär så jag tänkte också, håller med dig om det du skriver.



Ellinor: Skönt att få det bekräftat av en ekologisk hudvårdsterapeut. :)

Känner mig säker nu på att Clarisonic inte är något man behöver lägga pengarna på.

2012-01-06 @ 18:05:10
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Hej,

jag bor i LA och har Clarisonic CLASSIC - den ar fantastisk och min mamma som precis var har blev foralskad ocksa sa nu forsoker jag hitta om man kan kopa den i Sverige till henne.

Daremot anvander jag inte (eller rekommenderar att anvanda) varje dag. En eller tva ganger i veckan gor susen och borsten ar ju supermjuk sa huden skadas inte. Jag skulle mer saga att det ar vibrationerna och borsten tillsammans som rengor och satter igang circulationen. I alla fall, amazing, helt klart.



Har anvander man ju 110V och i Sverige 220V (aven i badrum i deras nya hus) sa jag kan inte kopa har och skicka hem.



Vet ni nagon som kopt i Sverige och det funkade med vara eluttag eller annan losning?



Tack och kram,

Cornelia

2012-03-15 @ 05:30:35
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Hej Cornelia! Jag ber om ursäkt för det sena svaret! Tyvärr vet jag inte hur det funkar med eluttag och sånt och har inte hört något om det heller, men jag antar att det borde gå att köpa speciella kablar så att man kan använda den också i uttag i Europa. Hoppas du finner någon lösning! :)



2012-03-25 @ 18:46:55
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Angelica

Cornelia jag köpte en sån när jag var i NYC och jag köpte en adapter på teknikmagasinet för en billig peng, så den funkar väldigt bra här hemma i Sverige. Jag kan rekommendera, jag använder den ca 1 grr i veckan och tycker att huden genast blir mycket renare. =)

2012-03-29 @ 21:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0