Beställning från MooGoo


Ni minns kanske att jag skrev om MooGoo tidigare och nyfiken som jag var, kunde jag inte låta bli att lägga in en beställning. Paketet var så gulligt så jag var tvungen att fota det, flera kor och texten "Mooove with care". ;)
Min beställning kom idag (tisdag) och jag beställde den 28 augusti som var en söndag, så det tog sju arbetsdagar för paketet att komma fram. Om man tänker på att de skickar ändå från Australien så tycker jag det är snabb leverans. Portot kostade AU$12 som är cirka 82 kr eller 9€. Deras produkter är också relativt billiga om man tänker på att t.ex. Acne krämen kostade cirka 14€ för 75 g.


Det jag beställde var...

Eczema & Psoriasis Balm som visserligen innehåller phenoxyethanol och polysorbate 60, men jag anser ändå att den till innehållet sett är mycket bättre än den helt onaturliga kräm jag använt på mitt eksem tidigare. Jag har prövat en hel del naturliga alternativ förut men inget har funkat, så därför kände jag mig tvungen att använda en onaturlig salva (Sibicort) för att det inte skulle sprida sig över hela händerna (som det var på väg att göra). Men nu skall jag som sagt ge denna en chans och se om den funkar.

Acne Cleansing Cream som jag hoppas att min ovanligt feta hud skall tycka om, den innehåller bland annat MSM och mjölk protein som verksamma ingredienser. Det här är alltså en ansiktskräm fast den heter Cleansing Cream.

Fresh Cream Deodorant
, på deras hemsida beskrivs det här som en deo For those that have found "Natural Deodorants Never Work!", låter som något för mig alltså.

Jag fick också med ett prov på en Butter Milk Cleansing Bar.

Kommentarer
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Oooh vad roligt med nytt märke! :) Hoppas produkterna ska passa dig.

2011-09-06 @ 18:17:07
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Nämen..haha..vilket urgulligt paket! Man kan ju knappast bli annat än glad av att få hem ett sånt paket. Det ska bli kul att läsa dina recensioner sen, det ser jag fram emot med spänning :)

2011-09-06 @ 18:51:26
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: Kasia

Vad häftigt! Efter att du hade skrivit om MooGoo så har jag samma dag som du, alltså den 28/8 :), skickad beställning på acnekrämen, deodoranten och läppbalsamet. Och jag väntar på mitt paket, det bör nog komma snart.



Tack för tipset! Har stora förhoppningar på acnekrämen.



Kram

2011-09-06 @ 19:18:34
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Mona: Ja det är alltid kul med märken man inte upptäckt förut, jag har stora förhoppningar på MooGoos produkter så förhoppningsvis funkar de bra. :)



Jenny: Paketet är verkligen sött, när jag såg det fick jag ett stort leende på läpparna. ;)



Kaisa: Vad kul att vi beställde samma dag, förhoppningsvis får du ditt paket redan i morgon. :)

Acne krämen är också den produkt jag har störst förhoppningar på, jag har läst så mycket bra om den så jag hoppas verkligen den lever upp till förväntningarna.

2011-09-06 @ 19:28:29
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Susanna

Åh vad roligt att du beställde! Ska bli roligt att läsa dina recensioner sedan, jag hoppas produkterna fungerar lika bra för dig som de gör för mig! :)

2011-09-06 @ 20:13:07
URL: http://yeahsussu.wordpress.com
Postat av: Malin

Vad gulliga flaskor och paket! :-)

Blir ju sugen direkt! :-)

Hoppas innehållet blir lika bra! :-)

2011-09-07 @ 11:40:00
URL: http://www.ekovacker.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Susanna: Det hoppas jag också. :)



Malin: Kossorna på förpackningarna är riktigt söta. :) Jag hoppas verkligen att jag inte behöver bli besviken på någon av dem.

2011-09-07 @ 15:19:16
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Agnes

Det ska bli spännande att höra vad du tycker om produkterna!! :)

2011-09-07 @ 16:52:43
URL: http://ekolicious.blogspot.com
Postat av: Estela

Gud vad spännade. :)

2011-09-07 @ 18:01:32
URL: http://www.greenecojournal.wordpress.com
Postat av: Hanna

Spännande! Jag ser fram emot att läsa om dina erfarenheter när du använt dem ett tag!

2011-09-11 @ 11:31:57
Postat av: Isabella

Jag ser fram emot dina recensioner av produkterna speciellt av deon, jag har sådana problem att hitta en naturlig deo som inte gör att man luktar svett.

Ha en bra dag

2011-09-12 @ 10:12:59
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Samma här, jag har fortfarande inte stött på en naturlig deo som klarar av att hålla svettlukt borta men förhoppningsvis funkar deon från Moogoo bra.



Trevlig vecka! :)

2011-09-12 @ 19:21:07
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0