Uppdaterad hudvårdsrutin

 

Min hud har, som jag tidigare skrivit, inte varit sig själv på sistone. Yttorr och oren hud är ingen vidare bra kombo, därför kände jag att det var dags för mig att byta ut mina hudvårdsprodukter mot lite snällare och skonsammare grejer som inte skulle irritera min hud eller torka ut den.

 

Nu har jag alltså bytt ut min Mádara rengöring mot mandelolja som känns väldigt skön att rengöra huden med, jag köpte ju tidigare en rengöring från Spiezia men jag skall spara lite på den ännu och köra med mandelolja en tid till att börja med. Har ni förresten sett vilka fina resultat Qbrium fått med mandeloljan?

Efter att jag rengjort huden sprejar jag på lite apelsinblomsvatten som sägs vara väldigt lugnande för huden.

 

 

Efter ansiktsvattnet smörjer jag in ansiktet med Spiezias propolis kräm, som bl.a. innehåller propolis extrakt som verkar inflammationshämmande, men också andra fina grejer som bivax, vetegroddolja och lavendelolja.

Nu är det bara att ha tålamod, efter vad jag har läst så kan det ta ganska lång tid att få bort yttorrheten och det är först när den torrheten försvinner som man kan förvänta sig att orenheterna börjar tacka för sig. På shenet finns förresten en väldigt bra sida för oss med hud som tenderar att få finnar, mycket bra tips och info.


Kommentarer
Postat av: Estelle

Vad bra att mandeloljan funkar bra som rengöring för dig!

Min hud har tyvärr betett sig ungefär som du beskriver din på sistone..

Testade att rengöra ansiktet med mandel olja i någon vecka och blev först väldigt positivt överraskad eftersom orenheterna nästan förvann helt, men tyvärr blev min hy bara torrara av att rengöras med oljan(?!?) så det blidde ingen fortsättning..

2011-11-12 @ 08:14:37
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller tummarna att du hittat rätt så det går bra. Brukar ju ta ett tag innan man ser resultat och huden vant in sig vid en ny hudvårdsrutin. Jag är också sugen på och testa mandelolja, den ska ju balansera och vara bra för alla hudtyper.

2011-11-12 @ 17:06:04
URL: http://Www.ekovacker.com
Postat av: Estela

Vilka spännade produkter.

2011-11-12 @ 17:41:15
URL: http://www.greenecojournal.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Estelle: Vad tråkigt att mandeloljan till och med gjorde dig torr, kanske du var överkänslig mot den? Har du testat att rengöra med någon annan olja, som olivoljan till exempel, kanske den skulle funka bättre för dig?



Malin: Det gör ju det, jag får öva lite på tålamodet på samma gång. ;) Skall verkligen försöka använda de här produkterna länge och ge huden ordenligt med tid.

2011-11-12 @ 19:53:32
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0