Riktigt bra mot kliande hud


MooGoos ansiktskräm Acne Cleansing Cream kom jag inte riktigt överens med när jag hade den i ansiktet men på kliande hud fungerar den riktigt bra. Nu senast när huden under min ena armhåla var irriterad, lite röd och kliade applicerade jag lite av krämen under armhålan på kvällen och på morgonen var huden lugnad och rödheten hade så gott som helt försvunnit. Krämen dämpade dessutom kliandet direkt efter applicering på kvällen.

Jag antar att effekten den har beror på att den innehåller MSM eller också svavel som det kallas, läs mer om det här. MooGoo har också en annan kräm som innehåller MSM, MSM Soothing Cream, som efter vad jag har förstått innehåller mer MSM än acne krämen. Den innehåller också liknande ingredienser som acne krämen så den borde därför fungera på ungefär samma sätt, kanske fungerar den till och med bättre.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har aldrig lidit av eksem tidigare, men nu helt plötsligt har det börjat blossa upp på min mage. Har följt din blogg ett tag och vet att du haft problem med det länge så tänkte att du kanske vet vad det kan vara. Om det är eksem eller bara en allergisk reaktion? Jag har använt samma duschkräm och bodylotion i ungefär två månader. Däremot har jag bytt tvättmedel och lite sånt.

2011-11-29 @ 16:16:08
URL: http://ekosmetika.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Vad tråkigt att du fått eksem på magen. Jag skulle verkligen vilja kunna hjälpa dig men tyvärr vet jag inte om jag kan vara till så mycket hjälp. Eksem är så väldigt svårt att förstå sig på tycker jag, jag har haft handeksem rätt länge nu men ändå har jag ännu inte kommit underfund med det, jag har heller inte hittat något som har klarat av att ta bort det helt. Men jag skall försöka hjälpa dig i alla fall.



Vad det beror på tycker jag är väldigt svårt att säga men om du har bytt tvättmedel så kan ju orsaken ligga där som du säger. Sen kan man få eksem också av olika tyger, exempelvis ylle. En annan orsak kan förstås vara att huden blivit så torr nu när det blir kallare, oftast blir eksemet värre under vintern och personer som inte har eksem kan få det. Hur du skall behandla det beror ju sen på vad det är för slags eksem, om det är torrhetseksem eller eksem som blivit infekterat av svamp och bakterier. Du kan t.ex. testa att smörja in med olivolja, rent shessmör eller rapsolja, alla de sägs kunna funka mot eksem. Rapsolja t.ex. sägs funka lika bra som kortison, har själv inte testat det ännu men det kan ju vara värt ett försök. För att inte förvärra eksemet kan det också vara värt att smörja in det med lite olivolja före du duschar.

Jag vet inte om du blir klokare alls av mitt svar, men jag hoppas ändå att jag kan vara till någon hjälp.

2011-11-29 @ 16:50:13
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0