Sante Schampo Velvet Rose

 

Sante Schampo Velvet Rose.

 

Produktinfo:

 

Milt vårdande och passar alla hårtyper. Kombinerat av roskronbladextrakt, silkesproteiner och vetekliextrakt. Denna blandning ger håret lyster och stärker samtidigt hårets naturliga fibrer.

Inci: Aqua (Water), Coco Glucoside, Alcohol*, Glycerin, Disodium Cocoyl Glutamate, Sodium Cocoyl Glutamate, Glyceryl Oleate, Sodium PCA, Xanthan Gum, Triticum Vulgare (Wheat) Bran Extract, Rosa Centifolia Flower Extract, Rosa Canina Fruit Extract*, Hydrolyzed Silk, Parfum (Essential Oils), Arginine, Citric Acid, Phytic Acid, Citronellol, Geraniol, CI 75120
* ekologiskt odlat

Det här är ett schampo som doftar gott och fräscht av ros, har en lagom tjock konsistens och som rengör bra. Men för att kunna bygga upp ett lödder krävs en hel del schampo vilket gör det ganska odrygt. Jag tycker också att mitt hår kan kännas aningens strävt och torrt efter tvätt, något som jag inte upplevde med ett annat schampo från Sante, Brilliant Jojoba. Dessutom kan jag tycka att detta schampo gör att min hårbotten blir irriterad och att den börjar klia.
Nja, för mitt redan ganska torra hår passar inte det här schampot riktigt bra. Om man jämför Velvet Rose och Brilliant Jojoba tycker jag att Brilliant Jojoba funkade mycket bättre för mitt hår.

+ God doft, bra konsistens, rengör bra
Ganska odrygt, gör att mitt hår känns aningens torrt och strävt, irriterar min hårbotten

Finns att köpas på softskin för 70 kr och på hyvinvoinnin för 7,90 € (200 ml).

Betyget blir 3/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Intressant! :) Jag är på jakt efter ett bra naturligt shampoo med hyfsat pris. Vad har du för hårtyp? Jag har känslig hårbotten med fet/lite mjällig (hur går det ihop? haha) och torra toppar, så jag letar efter något som kan hjälpa.

Ha en fin dag!

2011-03-03 @ 09:15:06
URL: http://est-belle.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag har ganska långt vågigt hår som lätt kan bli frissigt och torrt. Jag har inte så vidare fet hårbotten däremot har jag en del mjäll nu när det är vinter och tidvis irriterad hårbotten.

Santes schampo Brilliant Jojoba tycker jag är ett riktigt bra budgetschampo, det torkar inte ut håret utan gör det bara lent och mjukt.

Ha en fin dag du också! :)

2011-03-03 @ 14:49:19
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0