100% pure lip glaze

 


(Klicka för att förstora bilderna, den till vänster är tagen inomhus, den till höger utomhus).




100% Pure Fruit Pigmented Sheer Lip Glaze i nyansen Fruit Punch:

 

Ingredienser: Organic Avocado Butter,iOrganic Cocoa Butter,lOrganic Cherry, OrganiclPlum, Cabernet Grape,lOrganic Raspberry, OrganiclBlueberry, Organic Blackberry,lOrganic Peach, OrganiclApricot, Organic Tomato,lOrganic Pomegranate, OrganiciCacao (chocolate), OrganiclRose Petals, OrganiciLavender Flower land Organic Cinnamon,iOrganic Shea Butter,iOrganic Rosehip Oil,lOrganic Mango Butter,lVitamin E (a-tocopherol),iVitamin C (ascorbylipalmitate), May contain;iMica (natural shimmerylmineral).

 

Jag gillar verkligen detta Lip Glaze som kommer i en söt förpackning och som är mjukt och lätt att applicera. Det som är så bra med Lip Glazet är att man sjäv kan bestämma vilken intensitet på färgen man vill ha, om man applicerar ett lager får man en fin naturlig färg men man kan också applicera flera lager för att få en mer intensiv och starkare färg. Färgen på Lip Glazen påminner mycket om den jag har på 100% Pures Lip Gloss och det är en färg som jag gillar, jag skulle beskriva färgen som hallonröd. Lip Glazet har också väldigt bra hållbarhet och det stannar kvar på läpparna länge.

Jag har också använt det på kinderna ibland för att ge lite färg och det funkar bra det också.

Det enda som jag skulle önska mer av är lyster, men å andra sidan kan man enkelt fixa det genom att lägga på lite glansigt läppbalsam under Lip Glazet.

 

Sammanfattningsvis en väldigt bra produkt och jag är sugen på att köpa fler nyanser av 100% Pures Lip Glaze.

 

+ Bra hållbarhet, konsistens och färg. Lätt att applicera. Man kan själv bestämma vilken intensitet på färgen man vill ha.

Skulle gärna få ge lite mer lyster.

 

Finns att köpas på eleven för 159 kr eller 17,30 € (2,5 g).

 

Betyget blir 4,5/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Agnes

Den ser jätte fin ut! Jag som älskar hallonröda läppar! Denna ska jag absolut lägga på minnet. Bra att man kan bestämma själv hur stark färg man vill ha, tycker om lite färg på läpparna men vet inte om jag skulle våga mig på ett riktigt läppstift :)

2011-06-19 @ 17:36:05
URL: http://agjo.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja det är verkligen bra att man själv kan bestämma intensiteten.

Jag visste inte heller om jag skulle våga mig på ett vanligt läppstift så det var därför jag köpte det här, jag hoppades på att det skulle vara lite av ett mellanting mellan läppstift och läppglans, det stämmer till viss del också tycker jag. :)

2011-06-19 @ 20:08:56
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0