Sante Hårspray

 

Sante Hårspray Natural Styling är den första naturliga hårspray jag testat och i alla fall i fråga om hållbarhet överträffade den mina förväntningar.

 

Produktinfo:

 

Perfekt styling med naturråvaror. Ekologisk hårspray som ger naturlig stadga, volym och glans. Färglöst hennaextrakt, jojobaolja och mandelolja skyddar mot yttre påverkan. I praktisk sprayflaska - utan drivgas.


Inci: Alcohol*, Aqua (Water), Shellac, Glycerin, Parfum (Essential Oils), Lawsonia Inermis (Henna) Extract*, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Potassium Hydroxide, Linalool, Geraniol, Citral, Limonene

* ekologiskt odlat

 

Jag har mest använt hårsprayen till att fixera lockar, hålla håret borta från ansiktet och för att hålla hårspännor på plats, alltså inga komplicerade uppsättningar. Men den klarar galant av att hålla håret på plats hela dagen, lika bra som onaturliga hårsprayer.

Den ger dock inte så mycket glans (om än lite) och spraypumpen tycker jag doserar ganska dåligt emellanåt, vilket gör att det bildas små droppar av hårspray på hårstråna, som dock försvinner när hårsprayen torkat. Doften har jag också lite svårt för, jag kommer inte på något att likna den vid men jag gillar den helt enkelt inte.

Men som sagt gör den att håret hålls på plats väldigt bra och ger ett resultat som varar länge, men doften och den smådåliga spraypumpen drar ner på betyget, plus att den är svår att tvätta ur.

 

+ Väldigt bra hållbarhet

Spraypumpen fördelar ganska dåligt, doften. Svår att tvätta ur.

 

Finns att köpas på softskin för 120 kr och på hyvinvoinnin för 9,90 € (150 ml).

 

Betyget blir 3/5 möjliga.

 


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag klarade inte heller av doften på den här sprayen.

2011-02-12 @ 14:49:51
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Den doftar verkligen inget vidare, hoppas bara att inte alla andra naturliga hårsprayer doftar på samma sätt.

2011-02-12 @ 16:48:45
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Mona / La Vie est Belle

Hej Elisabeth!

Tack så mkt! Du har en fin blogg du med! Alltid roligt att förkovra sig i naturlig skönhet, och visst är man alltid på jakt efter den där "perfekta" naturliga krämen? :)

2011-02-13 @ 12:58:39
URL: http://est-belle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0