Akamuti

 

 

Akamuti är ett märke som var helt nytt för mig tills Estelle tipsade om deras oraffinerade ekologiska Shea Smör, som bland annat skall funka mot eksem.

 

 

När jag var inne och kikade på deras hemsida såg jag också att de hade en massa andra intressanta produkter, som Tangerine Twist Foot Smoothie.


 

Liquid African Black Soap som också verkar passa bra för dem med eksem, den beskrivs så här på Akamutis hemsida:

 

"A beautiful creamy natural liquid soap that looks & feels like melted chocolate! Its rich, creamy nature makes it ideal for dry, eczema prone skin that needs a little conditioning. The great thing about black soap is its high content of shea butter which discourages dryness. Suitable as a hand & body soap."

 

Denna Chocolate Marshmallow Indulgent Facial Mask blev jag också riktigt nyfiken på.

Det lutar nog mot att det blir att lägga in en beställning från Akamuti för jag blev riktigt, riktigt sugen på flera av deras produkter.


Kommentarer
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Är också himla nyfiken på Akamutis produkter. De är inte särsklit dyra heller. Är särskilt nyfiken på den tvålen du visar och ansiktsrengöringen Sweet Orange Cleansing Cream

2011-02-09 @ 18:01:45
URL: http://www.rosellaecobeauty.se
Postat av: Estelle

Ahh! Vad kul att du blev intresserad :)

Jag har bara brövat Sheasmöret så det ska bli riktigt intressant att höra om de andra produkterna om du testar :)

2011-02-09 @ 21:02:10
URL: http://tankarsombankar.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jenny: Ja priserna är ju riktigt överkomliga också, ansiktsrengöringen missade jag när jag var inne och kikade på deras hemsida, den måste jag spana närmare på.



Estelle: Jag tror faktiskt att jag måste lägga in en beställning snart, jag är allt för nyfiken för att låta bli. ;) Skall bli väldigt intressant att testa sen och se om de är bra.

2011-02-10 @ 16:03:36
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elena

Spännande - sonen och maken har eksem, så dessa ska jag prova!

2011-02-11 @ 13:57:08
URL: http://beautyandbroccoli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0