Dr. Hauschka Ansiktsolja


Dr. Hauschka Ansiktsolja:

 

För att oren, fet och storporig hy skall återfå sin naturliga balans behövs reglerande hudvård. Dr.Hauschka Ansiktsolja med oljeextrakt normaliserar hudens produktion av sebum. Genom att öka elasticiteten gör den porerna påtagligt mindre. Irritationer minskar, hyn blir lugnare och får ett jämnt och fräscht utseende.

 

INCI: Anthyllis Vulneraria Extract, Apricot (Prunus Armeniaca) Kernel Oil, Sweet Almond (Prunus Amygdalus Dulcis) Oil, Peanut (Arachis Hypogaea) Oil, Carrot (Daucus Carota) Extract, St. John'swort (Hypericum Perforatum) Extract, Wheat (Triticum Vulgare) Germ Oil, Calendula Officinalis Extract, Neem (Melia Azadirachta) Leaf Extract, Jojoba (Simmondsia Chinensis) Oil, Fragrance/Parfum (essential oil), Citral*, Limonene*, Linalool*, Citronellol*, Geraniol*, Farnesol*, Benzyl Benzoate*, Benzyl Salicylate*, Eugenol*, Cocoa (Theobroma Cacao) Butter.
*components of natural essential oils

 

Jag har använt den här ansiktsoljan under fyra månaders tid nu och jag använder den endast på kvällen före jag går och lägger mig. Min hud vill ha cirka tre droppar olja för att känna sig nöjd. Det känns riktigt behagligt att applicera den i ansiktet och huden får en fräsch lyster, det tar dock en tid före den helt gått in i huden. Jag skulle inte säga att den doftar så speciellt mycket, inte som jag har märkt av i alla fall.

Ansiktsoljan har faktiskt hjälpt min blandhy att bli finare. Röda partier har blivit mycket lugnare och jag får nästan aldrig finnar längre. Dessutom tycker jag att min hud blivit klarare och den ser fräschare, renare och mer levande ut än den gjorde förut. Pormaskarna däremot har hållits oförändrade, de har varken blivit fler eller färre, samma sak med porstorleken där har jag inte heller märkt någon förändring.

 

Det här är verkligen en toppenbra ansiktsolja som jag varmt kan rekommendera till de med fet hy eller blandhy. Jag har inte mycket att klaga på, det enda skulle väl i så fall vara att den gärna skulle få ge lite mera näring till torra partier i ansiktet.

 

+ Har gett mig en klarare, fräschare, renare och mer levande hud

Den skulle gärna ha fått ge lite mera näring till torra partier

 

Finns att köpas här för 233 kr och här för 21,90 € (30 ml).

 

Betyget blir 4,5/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Evelina - Evelinas Ekologiska Hudvård

Det är så underbart när man upptäcker att olja gör underverk för huden :)

För det gör det!

Jag har gjort ett inlägg på min blogg med recept på en fantastisk ansiktsmask. Lägg den några ggr i veckan så ska du se att det blr ändring ang pormaskar.

http://evelinasekologiska.blogspot.com/2011/04/ansiktsmask.html

2011-04-17 @ 22:16:51
URL: http://evelinasekologiska.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Hur doftar den? Jag har nämligen lite dåliga erfarenheter av Dr Hauschka på den fronten, klarar inte för starka örtiga dofter såsom många naturliga märken har.

2011-04-18 @ 09:49:17
URL: http://colourbyninni.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Evelina: Det är verkligen underbart, jag har tidigare bara använt fuktighetskräm men nu är olja något jag inte vill leva utan. :)

Tack för tipset, jag skall kolla in ditt inlägg.



Ninni: Jag har lite svårt att säga vad den doftar av, egentligen tycker jag inte att den doftar särskilt mycket, inte så det stör på något sätt i alla fall.

En del naturliga märken har ju ganska örtiga dofter men de flesta naturliga märken har ändå väldigt trevliga dofter, 100% Pures produkter till exempel doftar otroligt gott, bland annat av choklad, persika och jordgubbar. :)

2011-04-18 @ 16:55:59
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag undrar om du fortfarande använder denna ansiktsoljan och om den fortfarande fungerar lika bra? Om inte, varför (eller vad är skillnaden, vad hände)?

2012-04-09 @ 16:31:47
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jag använder inte längre den här ansiktsoljan, slutade använda den i början av juni förra året tror jag.

Anledningen till det är att den kändes uttorkande för huden i längden, jag märkte att min hud kändes mycket torrare och var mer flagig. Jag frågade en Dr.Hauschka terapeut om det här senare och hon bekräftade att ansiktsoljan bara skall användas tills hudens egen fettproduktion normaliserats.

2012-04-09 @ 17:07:54
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0