Sante Mascara


Sante Mascara Volume är den första naturliga mascaran jag har stiftat bekantskap med.

 

INCI: Aqua (Water), Alcohol*, Microcrystalline Cellulose, Glycerin, Sorbitol, Algin, Parfum (Essential Oils), Xanthan Gum, Coco Glucoside, Euphrasia Officinalis Leaf Extract*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Bisabolol, Citric Acid, PCA Ethyl Cocoyl Arginate, Limonene, Linalool, [+/- CI 77499,  CI 77491, CI 77492].
*ekologiskt odlad


Det mest positiva med den här mascaran är att den separerar ögonfransarna väldigt bra, dessutom ger den rejält med svart färg åt fransarna. Men att den skulle ge volym håller jag inte med om, jag kan nästan påstå att den inte ger någon volym alls, däremot förlänger den fransarna ganska bra. Jag tycker det är lite av en miss att kalla den här för volume mascara eftersom den ger mer längd än volym.
Mascaran sitter kvar på fransarna hela dagen men, och här kommer det stora mennet, om man råkar gnugga sig i ögat eller bara peta lite har du en hel del mascara utsmetad kring ögat och det är det jag tycker drar ner mest på betyget. Något jag också märkte är att mascaran aldrig riktigt stelnar på fransarna och att man måste arbeta väldigt länge med den här mascaran för att få någon effekt alls.

+
Separerar fransarna bra, ger rejält med svärta.
Stelnar aldrig på fransarna, blir lätt utsmetad och ger ingen vidare effekt.

Finns att köpas på softskin för 154 kr och på bionaturel för 10,95 €.

Betyget blir 2/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Någon Sante-mascara kommer nog jag troligtivs inte stifta närmare bekanskap med ;)

2010-10-24 @ 19:48:51
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Postat av: Elena

Naturlig mascara - tänk om man kunde hitta en som funkar... Mascara blir nog min allra sist kvarvarande konventionella extravagans:-))

2010-10-30 @ 16:57:55
URL: http://beautyandbroccoli.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ja det skulle verkligen vara jättebra om man hittade någon som funkade något så när bra. Det blir nog att testa och testa till man till slut kanske hittar en bra. ;)

2010-10-31 @ 09:09:22
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0