Icare Body Lotion

 

Icare Body Lotion hade jag inte särskilt höga förhoppningar på, jag köpte den mest för det ganska billiga priset, men den visade sig faktiskt vara riktigt bra.

 

INCI: Aqua, Glycine Sojai(Soybean) Oil (1),lCaprylic/Capric Triglyceride,iGlyceryl Stearate Citrate, Olea europea leafiextract (1), PunicalGranatum Extract (1),iHydrogenated Coco-Glycerides, Glycerin,lAlcohol, Lecithin Hydrogenated,iSimmondsia Chinensis Oili(1), Vitis ViniferalSeed Oil (1),lCamelia Sinensis Extract,iCocos Nucifera Oili(1), Butyrospermum Parkiii(1), Tocopherol, XanthaniGum, Aroma.

(1) Ingredients from organic farming.

 

Den här body lotionen hör absolut till de bästa som jag använt, den är riktigt, riktigt bra. Den har en ganska lös konsistens, inte så att den är rinnig men jag skulle inte heller kalla den krämig, men det är just konsistensen som gör att den är väldigt lätt och skön att smörja in. Den sugs snabbt in i huden och gör huden jättemjuk. Den klarar till och med av att mjuka upp mina kruttorra armbågar och knän till viss del. Jag som bara smörjer in kroppen efter att jag duschat, cirka var tredje dag, tycker att huden ännu den tredje dagen känns härligt mjuk och återfuktad.

Det bästa med body lotionen är att den gör huden babylen och att den återfuktar så bra som den gör. Jag har inte mycket att klaga på, men förpackningen känns lite tråkig och doften är lite speciell, ganska söt doft med dragning till kokos hållet, men man vänjer sig vid den efter en tid.

 

+ Återfuktar väldigt bra, absorberas snabbt och gör huden mjuk.

Doften kunde vara bättre.


Finns att köpas på eleven för 89 kr eller 9,85 €.

Betyget blir 4,5/5 möjliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0