100% Pure Cream Eye Liner

 

100% Pure Fruit Pigmented Cream Eye Liner i nyansen Cacao:

 

Ingredients: Pigments of Black Tea, Cacao Seed and Coffee Bean, Vitamin E (a-tocopherol), Honey, Avocado Butter, Beeswax, Goji Berry Extract, Pomegranate Extract, Acai Berry Extract, Lycopene, Vitamin C (ascorbyl palmitate), Extracts of Lavender, Golden Seal, Cinnamon, Thyme and Oregano, Mica, Rice Powder.

 

Jag är ärligt talat ganska kass på att lägga mer avancerade ögonsminkningar och därför gillar jag denna. Den är inte särskilt rikt pigmenterad och det kanske är lite missvisande av 100% Pure att kalla den för eyeliner, just för att den inte ger så mycket färg. Det som jag gillar med den här är att det i princip är omöjligt att misslyckas med den, på grund av att den ger ett så diskret resultat. Jag brukar lägga lite ovanför övre fransraden och vid nedre fransraden och ögat får en fin definition utan att se sminkat ut, färgen cacao är också en fin ganska ljus brun färg som ger en fin inramning av ögat.


 

Det dåliga med den här eyelinern är att det kan vara svårt att få upp färg med borsten och att den medföljande borsten inte är särskilt bra. Men utöver det gillar jag den här, däremot vet jag att t.ex. Ylva inte alls gillar den på grund av den dåliga pigmenteringen.

 

+ Ger fin definiton till ögat utan att det ser sminkat ut, fin färg.

Ibland svårt att fånga upp färg på borsten, dålig borste.

 

Finns att köpas på eleven för 249 kr eller 28,30 €, innehåll 1,75 g.

 

Betyget blir 4/5 möjliga.


Kommentarer
Postat av: Ylva / Euphoric Green

Din ser mycket "krämigare" ut än vad min var. Jag hade i o för sig sen svarta varianten. Hm..

Tycker, precis som du, att namnet är lite missvisande. Den är alldeles för dåligt pigmenterad för att kallas eyeliner. Blev lite nyfiken på den bruna nu, haha! Men jag kommer inte att köpa en ny dock. :)

2012-04-04 @ 13:30:12
URL: http://euphoricgreen.se/
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Jag brukar inte heller göra så avancerat med ögonen även om jag faktiskt tycker det är väldigt fint. Jag är så blek så jag är lite orolig att jag skulle se ut som en clown om jag pytsade på för mycket... ;-)

Men det är ju för att jag inte är så bra på det... ;-)

Jag gillar däremot kajal eller eyeliner även om det inte blir så mycket ögonskugga...

Jag är väldigt förtjust i min vita pärlomorskimrande ögonskugga jag köpte. Då ser man lite glittig ut och det är svårt att misslyckas med för mycket färg eftersom den nätan är genomskinlig... ;)

2012-04-07 @ 09:51:02
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Måste passa på och säga Glad påsk också! :-)

2012-04-07 @ 09:51:55
URL: http://www.bilboblueeyes.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Glad påsk! :)

2012-04-07 @ 12:14:31
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0