Ännu mer Spiezia

 

Varför har jag inte tidigare kikat igenom Spiezias sortiment undrar jag nu. Har just upptäckt en salva som verkar väldigt intressant och som sägs vara bra mot mycket. Jag skrev ju tidigare om Spiezias rengöring som jag var väldigt sugen på och när jag tittade igenom Spiezias övriga sortiment upptäckte jag Propolis Ointment som sägs vara effektiv mot bl.a. acne, plitor, svamp, eksem och inflammerade porer. Anledningen till att den sägs funka till allt detta är att den innehåller något som kallas propolis;

 

"Propolis är en trög flytande substans som produceras av bin i bikupan av harts. Bin använder harts i bikupan för att sterilisera och stänga öppningar och gångar eller för att balsamera invarderande insekter." (kopierat från eleven)

Den låter riktigt bra den här salvan och om man läser en recension på eleven som en tjej skrivit om den så verkar den faktiskt funka lika bra som den lovar att den gör också.

Jag kan tänka mig flera ställen där den här kan komma till pass för mig, bl.a. på min orena hud i ansiktet men också på mitt handeksem, som visserligen har lugnat ner sig men som ändå aldrig verkar försvinna helt.

Någon mer än jag som blev nyfiken?

Kommentarer
Postat av: Ninni

Burken är ju så fin! :-) Jag är svag för fina förpackningar...

2011-10-25 @ 10:32:12
URL: http://coloubyninni.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Den är verkligen det, jag är också svag för söta förpackningar. :)

2011-10-25 @ 16:22:51
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Qbrium

Låter som en dunderkräm. Dock hade jag behövt mycket, mycket större burk eftersom mina eksem sträcker sig från axlarna, ner till fotknölarna :P



(sv; ang mandelolja på acne-hud)

Var tålmodig, det lönar sig i längden. Men det kommer ta ett tag, räkna med minst 4-5 månader. Brukar säga åt alla att hud inte är någon snabb process. Du vet säkert redan mycket om hudens cellförnyelse etc. :)

2011-10-25 @ 20:23:01
URL: http://4u-yourspace.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Vad jobbigt att du har eksem över hela kroppen, själv har jag haft tur på det sättet att mina eksem begränsar sig till händerna och armvecken.

Burken skulle gärna ha fått vara lite större, men å andra sidan verkar det vara en väldigt fet kräm så man kan kanske blanda ut den med lite vatten så att den räcker längre.



Ja jag får väl helt enkelt ha tålamod, även om det inte är min starkaste sida. ;)



2011-10-26 @ 09:19:21
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Dorte Nissen

Känner igen det här med eksemet. Är själv drabbad och det blir bara värre när solen försvinner:-(

Man kan uppnå en del med hjälp av koständringar men försvinner gör eksemet inte! Propolis är ett gammalt beprövad medel mot eksem (även inom den etablerade dermatologin)men jag tror att man måste ha en ganska hög koncentration i produkten för att få effekt. Nu vet jag inte hur mycket som finns i Spiezias produkt men fin ser den ut:-)

2011-10-26 @ 10:47:30
URL: http://ekologisklivsstil.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Den låter väldigt intressant. Propolis kallas för naturens antibiotikum. Har propolistínktur hemma som jag inte använt så mycket än men det skall vara bra för allt möjligt. Det är bl a det som skall göra Egyptian Magic så bra.

2011-10-26 @ 13:37:57
URL: http://ingridbbeautiful.wordpress.com/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Dorte: Oftast är det så också för mig, att eksemet blir värre när det blir kallare, men nu har det faktiskt varit lite motsatt för mig. I somras hade jag ett jobb där jag svettades väldigt mycket och bar plasthandskar varje dag, och plasthandskar i kombination med fuktig hud gjorde att eksemet på händerna blev riktigt irriterat. Som tur är har det lugnat ner sig nu.



Ingrid: Att det kallas för naturens antibiotikum låter väldigt lovande. Visste faktiskt inte att Egyptian Magics kräm också innehåller propolis.

2011-10-27 @ 14:34:11
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: eKorren

Skulle vara jätteintressant att läsa en jämförelse med Egyptian Cream. Finns jättebilligt här (tillkommer 4 dlr i frakt, men man kan ju handla mer också!): http://www.iherb.com/Egyptian-Magic-All-Purpose-Skin-Cream-4-oz-118-ml/24365?at=0&rcode=%20LEJ624

Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det skulle faktiskt vara intressant att testa båda två och se om det är någon skillnad mellan dem, och vilken som i så fall skulle vara bättre.

Men först skall jag i alla fall använda lite mer av Spiezia krämen, kanske det blir att testa Egyptian Magics kräm i ett senare skede.

2011-11-12 @ 19:36:22
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0