phenoxyethanol

 

Jag har varit medveten om att min ansiktstvätt från Ren innehåller phenoxyethanol, men jag tänkte att det inte var så farligt eftersom det stod långt ner på ingredienslistan. Jag fick en chock häromdagen när jag kikade lite på ingredienslistan, phenoxyethanol står ju som nionde ingrediens av totalt nitton ingredienser, hur har jag kunnat missa det? Misstänker att mer phenoxyethanol lades till efter att flera produkter från Ren fick nya namn och när en del ingredienser byttes ut, lades till, togs bort osv.

 

Jag började i alla fall fundera över varför phenoxyethanol sägs vara så dåligt, efter lite googlande hittade jag den här artikeln på nätet.

Jag får helt enkelt hitta en ny ansiktstvätt, jag har redan kollat runt lite men har inte hittat någon som jag fastnat för, en geleaktig rengöring som tar bort smink bra är vad jag är ute efter, min blandhud gillar bäst den typen av rengöring.


Kommentarer
Postat av: Jenny / Rosella Eco Beauty

Visst är det trist! Jag tycker Eco Cosmetics rengöringsgelé är oerhört bra på att ta bort ögonmakeup. Den kändes dessvärre aningen uttorkande på min småtorra vinterhy.



Jag har Laveras rengöringsgelé Calendula hemma, men har inte testat den så mycket. Det lilla jag testat verkade den i alla fall bra.



Har du testat Rosenseriens rengöringsgelé? Den rengör ordentligt och löser upp smink bra. Sen är sminket lite svårt att få bort genom att bara sköja med vatten, men jag brukar ta en fuktad bomullsrondell och lite rengöringsgéle och stryka över. Det försvinner direkt utan att irritera.

2011-01-20 @ 20:26:08
URL: http://rosellabeauty.wordpress.com
Postat av: Vera

Ja, phenoxethanol är en riktig bov tycker jag. :(

Jag kan rekommendera Luxsit ansiktsrengöring. Den är riktigt bra faktiskt. Jag är klart nöjd, och även om den är dyr, så är den också väldigt dryg.

2011-01-21 @ 12:03:19
URL: http://ecomuffin.wordpress.com
Postat av: sminkjante

Trist!

2011-01-21 @ 12:23:40
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Jenny: Rosenseriens rengöringsgele kanske vore något att testa, jag använde deras rengöringskräm tidigare men gillade inte den riktigt. Men antagligen borde ju rengöringsgelen vara mer anpassad för dem med lite fetare hud.



Vera: Luxsits rengöring har jag kikat på flera gånger men har inte köpt den då jag tyckt att den varit lite dyr, men om den är dryg kanske det inte blir så dyrt i slutändan i alla fall, hmmm, det lutar nog mot ett köp. :)

2011-01-21 @ 13:47:37
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0