färgad dagkräm + mineralfoundation

 

Mádaras färgade dagkräm funkar väldigt bra att använda för sig själv men jag brukar också använda den under min mineralfoundation från Lily Lolo.

Efter att jag applicerat den färgade dagkrämen från Mádara sveper jag helt enkelt lite mineralfoundation över de områden i ansiktet där jag vill ha lite mer täckning eller matta ner en aning. Huden får en fräsch lyster av den färgade dagkrämen samtidigt som jag får den täckning jag vill ha av mineralfoundationen, det bästa av två världar. Dessutom känns det som att mineralfoundationen fäster bättre på huden när jag har lagt på ett lager av tinting fluiden före.

Dessa två tillsammans är en riktigt bra kombo, men de är också riktigt bra var och en för sig.


Kommentarer
Postat av: Ylva

Trevligt! Kan du inte lägga upp en swatch på madaras dagkräm så att man kan se nyansen? :) Kram

2011-08-18 @ 22:13:48
Postat av: Sofie

Vad har du för hudtyp? =)

Låter som en riktigt bra kombination det där men jag blir alltid lite nojig med att våga prova sånt, för min hud är så komplicerad.

2011-08-18 @ 22:19:16
URL: http://lecapitan.blogg.se/
Postat av: Agnes

Låter spännande med en färgad dagcreme, men tror du att den du har skulle passa en blekfis som jag?

2011-08-19 @ 14:01:05
URL: http://agjo.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Ylva: Nu har jag lagt upp en swatch av den tillsammans med recensionen jag gjorde av den tidigare (http://beautytalk.blogg.se/2011/july/madara-tinting-fluid.html), klicka på bilden för att förstora den. :)



Sofie: Jag har en typisk blandhy som för tillfället är lite fetare än vanligt.

Jag har inte märkt av att min hud skulle reagera negativt på varken den färgade dagkrämen, mineralfoundationen eller de två tillsammans. Men testa dig fram för att se vad din hud tycker.

2011-08-19 @ 14:26:17
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Agnes: Jag är också blek och när jag först testade Mádaras Tinting Fluid så tyckte jag att nyansen var för mörk för mig, men åtminstone på min hud så tar krämen en viss tid på sig att smälta in i huden men när den väl har gjort det så ser den inte för mörk ut längre, utan huden ser bara fräscht solkysst ut.

Så jag tror nog den passar dig också, men om du tror att den är för mörk så kan du förstås pröva den ljusare nyansen, Moon Flower.

2011-08-19 @ 14:47:16
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Ylva

Åh tack! Här snackar vi bra "bloggservice" :D Kram

2011-08-20 @ 17:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0