naturlig finn bekämpning

 

Jag skrev i något inlägg ner att jag ännu använder ett finnmedel från Neutrogena och att jag gärna skulle vilja byta ut det mot ett naturligt alternativ, bara det skulle finnas något som verkligen funkar. För när en finne en gång dykt upp vill man göra vad man kan för att få den att försvinna så snabbt som möjligt.

 

Jag har kanske inte så värst många finnar men däremot en del små röda prickar som lämnar kvar väldigt länge på huden efter att en finne har försvunnit. Har läst att aloe vera gel skall funka mot sådana röda prickar, någon som vet?

 

Här ovan är två finnbekämpare som kanske kunde ersätta mitt onaturliga finnmedel, även om det från Dr. Haschka verkar vara mera ämnat som täckstift. Men det från Melvita har gjort mig riktigt nyfiken, jag är bara lite skeptisk till roll-on funktionen, är det inte risk att diverse bakterier börjar gro där.

 

En liten fråga så här till sist angående finnar, någon som kan tipsa mig om ett recept på ett bra hemgjort finnmedel eller vet om något naturligt mirakelmedel mot finnar?


Kommentarer
Postat av: Vera

Jag brukar aldrig ha finnar och just idag har en stor sådan intagit mitt ansikte. Bara för jag ska på fest imorgon. Morr.



Jag tycker också att en rollon-funktion antagligen kan få bakterier att börja gro mer? Men jag är inte säker. Jag hade dock gärna haft en sådan just nu. ;)

2010-11-05 @ 13:45:36
URL: http://hallonmuffin.wordpress.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Det är just det med finnar, de dyker alltid upp när man minst vill ha dem och dessutom på de mest framträdande platserna i ansiktet, jobbigt. ;)

2010-11-05 @ 15:12:06
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Katarina

Om det är bra ekologiska produkter ska dem vara tillverkade så att det inte kan växa bakterier i dem. Fråga mig inte exakt hur, men det beror på innehållet och tillverkningsprocessen. I Hauschkas läppbalsam på burk kan det inte bli bakterier trots att man använder fingrarna i den t.ex.Pure Care Cover Stick är ett täckstift ja, men innehåller läkande tea tree så det är perfekt att ha efter klämningen och under foundation.

Jag har faktiskt just idag skrivit ett inlägg om klämning. Det kanske kan vara till hjälp.

2010-11-05 @ 15:48:28
URL: http://ekologiskskonhet.blogspot.com
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Kanske det blir att köpa Dr.Hauschkas täckstift i alla fall då, skall gå in och läsa ditt inlägg nu genast. :)

2010-11-05 @ 16:21:25
URL: http://beautytalk.blogg.se/
Postat av: Gabriela

Det är tänkt att bakterierna ska oskadliggöras av de eteriska oljorna, men jag tycker ändå att det är onödigt att stoppa dit fingrar och jag gillar egentligen inte tanken på roll-on funktion.

Använder alltid spatel. Kramar Gabriela

2010-11-06 @ 15:22:25
URL: http://naturkosmetik.nu/category/bloggen
Postat av: Elisabeth-beautytalk

Okej, bra att få veta lite mer. :)

2010-11-06 @ 20:07:54
URL: http://beautytalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0